Szkutnia KLIPER działa od 1998 roku.
W początkowych latach poza żeglowaniem przeprowadzaliśmy remonty typowych jachtów laminatowych.
Stopniowo wyspecjalizowaliśmy się w naprawach a później budowie jachtów sklejkowych i drewnianych.
Punktem zwrotnym w historii szkutni był zakup i odbudowa mahoniowego morskiego kutra gaflowego klasy Tourekreuzer, zbudowanego w latach 1903 - 1905 w niemieckiej stoczni W. Kriegermann PichelsdorfSpandau w Berlinie (nr jachtu 22).
Po 6 latach niezwykle trudnej i wymagającej odbudowy, z wykorzystaniem tradycyjnych materiałów i technik szkutniczych s/y Mahagoni jest najstarszym sprawnym jachtem żaglowym w Polsce a jednocześnie wizytówką możliwości naszej szkutni.
Szkutnia to tylko część naszej przygody. Jesteśmy członkami jacht klubu oldtimer i aktywnymi żeglarzami.
Po wyszkoleniu załóg i przygotowniu jachtu planujemy przewiezienie Mahagoni na morze.
W ostatnich latach rozpoczęliśmy projektowanie i budowę lekkich łodzi i kajaków turystyczno-wyczynowych techniką klejenia i szycia oraz nowoczesnych kajaków wykonanych techniką mieszaną - kadłub wykonany z laminatów PS, pokład sklejkowy obłogowany drewnem egzotycznym, wzorowane na pięknych kształtach jachtów z początku ubiegłego stulacia. W roku 2015 po raz pierwszy wystawiliśmy nasze konstrukcje na targach Wiatr i Woda. Otrzymaliśmy zaszczytne wyróżnienia a nasze stoisko cieszyło się ogromnym zainteresowaniem zwiedzających.
Jeden z modeli naszych kajaków wzorowany na niemieckiej hamburce budujemy w 2 osobowej wersji wyprawowej z dodatkowym elektrycznym napędem wspomagającym.
Większość naszych projektów realizowana jest na indywidualne zamówienie i dzięki temu każdy nasz jacht czy kajak ma niepowtarzalny charakter.
Więcej o naszych realizacjach na Facebooku:
Odbudowa mahoniowego klepkowego Finna z lat 50-tych
Odbudowa 'Mrówki' klasycznego kajaczka P2 peteteka
Budowa sklejkowego kajaka 2 osobowego
Przeróbka Polport 450 pokłady teakowe
Budowa Hamburki skiff, wiosła krótkie
Odbudowa Farciarza, Finna Chojnice
Remont Jolenkreuzer, Matka Smoków
Budowa kajaka sklejkowego 1 osobowegoKoliber
Odbudowa Mahagoni, 6 lat pracy
Przebudowa Houseboot, nowy kokpit, nowa kabina, pokłady teakowe
Łodzie wyprawowe na bazie niemieckiej Hamburki
Zima trzyma a żagli i tak się chce!!
Dokończenie budowy modrzewiowej Pasji 800
Teraz na warsztacie: teksańska masakra piłą spalinową
P7 reaktywacja, czyli budowa na podstawie planów z 1939r
Copyright 2010 by firma. all rights reserved.