'Zwątpienie to zdrajca, przez którego tracimy to, co moglibyśmy osiągnąć, gdyż nie mamy odwagi spróbować' William Shakespeare
Witamy na stronie internetowej poświęconej rekonstrukcji zabytkowego jachtu zbudowanego w 1903 roku w niemieckiej stoczni W. Kriegerman Pihelsdorf Spandau w Berlinie
Jest to klasyczny morski kuter gaflowy klasy Tourenkreuzer (zwodowany w 1905 roku - numer 22).
Osobą, która faktycznie uratowała jacht przed całkowitym zniszczeniem był poprzedni właściciel Edmund Litka, który przeprowadził kapitalny remont kadłuba.
Niestety mam bardzo mało informacji o historii i losach jachtu, bardzo liczę na pomoc osób, które być może zetknęły się z tą lub podobnymi jednostkami. Podobno ten jacht przez wiele lat stał powoli zamieniając się we wrak na terenie strategicznych składów węgla w Berlinie.
Kadłub jachtu z zewnątrz prezentował się bardzo dobrze.
Dopiero po usunięciu zanieczyszczeń dotarliśmy do kompletnie przegniłej i spróchniałej stępki.
Największym problemem jest stan stępki i stew oraz mocowanie balastu.
Również niektóre fragmenty najniższych klepek poszycia zakwalifikowaliśmy do wymiany.
Szkutnia KLIPER działa od 1998 roku.
W początkowych latach poza żeglowaniem przeprowadzaliśmy remonty typowych jachtów laminatowych.
Stopniowo wyspecjalizowaliśmy się w naprawach a później budowie jachtów sklejkowych i drewnianych.
Punktem zwrotnym w historii szkutni był zakup i odbudowa mahoniowego morskiego kutra gaflowego klasy Tourekreuzer, zbudowanego w latach 1903 - 1905 w niemieckiej stoczni W. Kriegermann PichelsdorfSpandau w Berlinie (nr jachtu 22).
Po 6 latach niezwykle trudnej i wymagającej odbudowy, z wykorzystaniem tradycyjnych materiałów i technik szkutniczych s/y Mahagoni jest najstarszym sprawnym jachtem żaglowym w Polsce a jednocześnie wizytówką możliwości naszej szkutni.
Szkutnia to tylko część naszej przygody z żeglarstwem. Jesteśmy członkami jacht klubu oldtimer.
Szczycimy się wyróżnieniem za najlepszy produkt Targów Wiatr i Woda w roku 2015.
W ostatnich latach rozpoczęliśmy projektowanie i budowę lekkich łodzi i kajaków turystyczno-wyczynowych techniką klejenia i szycia oraz nowoczesnych kajaków wykonanych techniką mieszaną - kadłub wykonany z laminatów PS,pokład sklejkowy obłogowany drewnem egzotycznym, wzorowane na pięknych kształtach jachtów z początku ubiegłego stulacia.
Jeden z modeli naszych kajaków wzorowany na niemieckiej hamburce budujemy w 2 osobowej wersji wyprawowej z dodatkowym elektrycznym napędem wspomagającym.
Większość naszych projektów realizowana jest na indywidualne zamówienie i dzięki temu każdy nasz jacht czy kajak ma niepowtarzalny charakter.
Copyright 2010 by firma. all rights reserved.